tisdag 15 augusti 2017

Sensommar

Jag gillar alla våra årstider och just nu njuter jag av de svala morgnarna, sensommarfärgerna i köksträdgården och tomaterna som mognar för varje dag.
Det känns i luften att hösten är på gång, och för min del får den gärna komma snart.
Jag är färdig med sommaren 2017 känns det som.
Ha det fint!
Kram
Jenny


    Bifftomater 

    Ringblomman Snowprincess

   Gula plommontomater, liknar nästan små citroner.

    Klassisk ringblomma- mormorlängtan!

    Bifftomater och gula körsbärstomater

   Lite trist syn med alla bortplockade blad, men då
   läggs krutet på själva tomaten istället och dom 
   hinner mogna i tid.

    Mangold och svartkål.

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja sommaren är kort och en skön höst tar över :) Ska också "skala" ner mina tomater, de är fortfarande gröna!
Kram från Titti

A Casa Madeira sa...

Wonderful!
I loved the pictures.
Janicce