onsdag 3 oktober 2018

Samlande av olika ting

Ända sedan barnsben har jag samlat på diverse ting, då var det bokmärken, filmisar och tuggummipapper. I vuxen ålder är det främst antikt julpynt från tidigt 1900-tal som ligger mig varmast om hjärtat, och dit hör även de antika tyska putzlammen eller tändsticksfåren som de också kallas för.
De flesta av mina putzlamm får stå framme året om på olika ställen i huset. När advent närmar sig får även dom med antikt glitter runt halsen kika fram ur vitrinskåpet.
Har du något du samlar på?
Kram
Jenny







4 kommentarer:

Loppisälskare sa...

Åh så fina lammen är! Sådana skulle jag lätt kunna samla på men de är väl inte lätta att hitta. Samlare är jag allt men kanske inte direkt på något särskilt. Gamla ting ligger mig varmt om hjärtat.
Ha det gott!
RosMarie

Isas Trädgård sa...

Så fina - - har jag inte sett tidigare !
Ha det så gott !
Kram/Isa

HWIT BLOGG sa...

Säg vad INTE samlar på?? Jo men gammalt fattigmanssilver samlar jag på. Har ett helt skåp! Och 100 kartonger! Dina får är helt ljuvliga...
Höstkram från Titti

Fröken Grön sa...

Åh, helt ljuvliga små lamm! Jag äger ju bara två, men ska försöka unna mig en ny varje år. Sen kommer jag ju ha en hel liten lammskock, precis som du! :-)

Hej från Anna-Karin!