söndag 21 oktober 2007

Lycka är att ha en älskad lillasyster...


...och det har jag förmånen att få ha! När hon hälsade på mig i förra veckan så hade hon några överraskningar med sig till mig. Snacka om att hon VET vad syrran gillar! Ett gammalt fönster daterat 1823 som en gång i tiden suttit på ett hus någonstans på det fagra Österlen... Kolla bara in hasparna på fönstret!
En liten söt sockertopp och en burk rosenhonung hade hon också med sig. Perfekt till mitt kvällste. Det andra fönstret som jag visat i tidigare inlägg har jag OCKSÅ fått av henne!
Tack älskade systeryster för att du finns och för att du alltid tänker på mig!
(Mitt julpyssel som syns i bakgrunden återkommer jag med i ett annat inlägg framöver:)

28 kommentarer:

faster atta sa...

Systrar är underbara! Och din verkar ju verkligen veta vad som gör dej glad! Fönstret är jättefint, likaså sockertoppen. Är uppvuxen med en sån i skafferiet.....

kram

Beas sa...

Ett helt underbart fönster. Vilken tur att du har en sådan fantastisk syster. Kanonfint stilleben med fönstret, ljusen och väggen bakom, som en dröm.

Chatarina sa...

Hej.
Vilket fint fönster du har och detaljerna runt om är så vackra.

Jag gillar din entre´ i förra inlägget.

Ha det gott
Chatarina

Sagalisa sa...

Nämen vad roligt med en sån snäll syster....du måste visa vad du ska göra med det!!!Trevlig kväll/Anna

NICOLINAS BONING sa...

Åh,vilken bild alltså...suck...å det fönstret med dom helsköna hakarna;-)
Vilken gullig syster du har,vilken tur att ni delar samma goda smak för detaljer.
Kramar/Birgitta

Karin Krut sa...

Ditt fönster är verkligen fint och vilken snäll lillasyster du har :) Grytorna i förra inlägget blev jättefina, vilken kanonide att måla dom :)
Kram Karin

Marie sa...

Vilken mysig bild! Fönstret var ju alldeles underbart, förstår att du blev jätteglad för det. Måste säga att jag blir jättenyfiken på ditt julpyssel. Smällkaramellerna ser ljuvliga ut!

Ha en trevlig vecka!
Kram Marie

Mitt hem är min borg sa...

Ja du har tur du.. =) Fönstret är jätte fint.. Jag e ju också väldigt svag för gamla fönster.. Sockertoppen e också jätte gullig..
Julpyntet ska bli intressant å se sen.. Smällkarameller e ju en riktig klassiker.. =)
Kram!!

Diverselådan! sa...

Vilken toppensyster du har. Jag kallar min syster också för Systeryster. Fönstret är ju helt underbart. Har faktiskt väldigt svårt att känna avundsjuka, men nu har jag en liten känning. Jag är också jättenyfiken på ditt julpyssel, det ser ju hur spännande ut som helst.
Kram från Annette

Hulda sa...

Så fint vindu, og nydelige staker i fattigmannssølv. jeg er så glad i det selv også. Takk for hilsen i butikkbloggen min, kom gjerne innom bloggen min som har adresse: http://huldals.blogspot.com

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint fönster, så annorlunda!! Inte speciellt vanligt att man hittar såna, värdefullt! Systrar är också värdefulla! Själv har jag ingen...jag har istället fått en bror....
Delar av med mig av en vers som jag tycker är fin!

"En syster delar minnet av igår
glädjen av idag
och hoppet inför morgondagen"

Må gott, kram!

Anonym sa...

Oj vad snällt! Fönstret är ju helt fantastiskt!!!!
Jag har en liten utmaning till dig på min sida men endast om du känner att du har tid och lust. Kram Petra

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja vad vore världen utan alla underbara systrar . Dom har liksom en speciell känsla för vad den andra gillar eller inte . Din syster har ju verkligen jhittat en vacker och annorlunda sak till dej , kul ! Ser fram emot ditt pyssel !
Kram

atmosphere sa...

Hej Jenny!
Så trevligt att äntligen ta sig tid att titta runt hos andra. Din blogg är jättefin. Tycker särskilt mycket om en bild med strutar. Den är helt underbar. När jag har lite tid över (?) ska jag länka dig om det är OK?
Kvällshälsningar från Ingrid

Goa sa...

Vilken tur du har som har en syster...:)
Verkligen supermysigt fönster och sockertoppen...oh, så mysigt att hon tar med sig så fina saker till dig!!
Smällkaramellerna väntar jag med spänning på...!!
Du är ju jätteduktig pysslare!!
Kram och ha en skön ny vecka!
Goa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men vilken underbar syster....tur för dej som har henne!!!!!
Så fina saker som vanligt på bilderna.
Kram Pernilla

Dorthe ♥ sa...

Jag blev sååå kär i din sockertopp!
Kram
Dorthe

WhiteVintageDreams sa...

Åååh vilken lycka...superfin är den :)!!!
Kram

LantlivsAnette sa...

Men vilken snäll syrra du har !!komma med så fina saker..ojj..ojj..säger jag bara..
Och du..vilka fina jul saker du har börjat göra...
Kram Anette

Handplockat sa...

Mysigt
visst är det ljuvligt att ha någon som vet EXAKT vad man tycker om

jag har två vänner en som alltid lyckas med vad jag gillar den ena för att hon känner mig så väl den andra eftersom vi gillar samma saker =)
ha en go måndag

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

En sån syster skulle man ha!!!
Kanonfina grejer!
Kram
Marie

Färjtorp sa...

Vilka presenter du har fått av din syster! Fönstret är ju jätteläckert.
Ja visst får man vara glad att man har en syster, det är guld värt =)
Kram Johanna.

Anonym sa...

Bara hos dig kunde fönstret bli en riktig prinsessa och slippa stå i en källare och vara askunge! Du är fantastisk på alla sätt - det har jag alltid vetat!Kram min vän

Jennys Vita Villervalla sa...

Tack kära bloggare för fina kommentarer om fönstret och systern min...
Och DU syrran... Du är som florsockret på mitt vaniljhjärta,det vet du:)

Kram
Jenny

Unknown sa...

Oj, snacka om kärleks fullt!!! Va fint fönster...och myspysiga saker du fick =)Det lever man länge på...Ha det gott!
Kramar Malin

MiaMaria sa...

Vilken syster!
underbart när de vet man gillar.

Må så gott!
Miamaria

Prästgårds Maria sa...

Hittade nyss din otroligt fina blogg! Återkommer gärna fler ggr.
Så underbart fint du har det hemma hos dej! Blir så inspirerad!
kram
maria

Hem och Lycka sa...

Vilka sagolikt härliga gåvor! kram!