måndag 7 april 2008

Favorithyllan

Vintage-Johanna brukar ofta visa sin fina hyllor, och jag håller med henne, man kan inte få för många av dem... Det är roligt att pynta och göra fint på dem. Oftast ser mina tonåringar när det är ändrat på hyllorna och kommenterar att vi har det mysigt hemma! Då blir deras lilla mamma såå glad! Detta är min favorithylla som hänger i vårt matrum. Egentligen en 1,5 meter gammal hatthylla som hängde i vårt pannrum. Brun och dyster ropade den efter lite vit färg...

Fattigmanssilver och zink är nästan en oslagbar kombination tycker jag.
Enkelt men ack så vackert!


Olika saker i fil-de-fer kombinerat med svarta och vita detaljer är också jättefint tycker jag.!
Ha en bra vecka!
Kram på er alla goa bloggmonster!
Jenny



48 kommentarer:

Vitt Hemma sa...

Så snyggt!!! Gillar krokarna! Å blandningen mellan, som du säger, zink, silver och fil defler!

Ha en jätte go vecka!
Kram Sofi

Kamomilla sa...

Visst är det härligt med hyllor, så man kan komponera olika små stilleben. Du har så vackra saker på din hylla också!

Betonggården sa...

I förrgår fick jag syn på att vi hade likadana krokar i vår källartrapp. Jag sa till maken att de tänker jag sätta i köket. (Vi har låtit bänkskivan sticka ut ett par dm bredvid spisen, för att kunna ha handdukar o så nära till hands. Dock inte hittat nåra krokar som föll mig i smaken förrän nu.) "Ska vi inte ha några finare..?" undrade han.
Vadå, finare? Bättre kan de ju knappast vara! Tror nog problemet snarare ligger i att han är rädd att bli av med dem - han hänger nämligen sina arbetskläder där! :) Ska nog sätta upp några spikar åt honom istället - passar bättre till betongstänkta byxor! ;) Hihi!

Kan inte annat än hålla med dina tonåringar! ...och vad kul att du får sån respons från dem!

Färjtorp sa...

Oj så snyggt!! Instämmer att zink & vitt är vackert ihop !!!!
Kram Johanna

vitating sa...

Håller med!! Jag älskar verkligen oxå hyllor, jag har oxå fotat mina o tänkte göra ett hyllinlägg någon dag :-)
Du visar alltid så mycket fint, mysigt med de där kuddfodralen hängandes ner från hyllan!

Ha en underbar dag!
Bloggmonstret Maria :-)

Jenny Oak Fae sa...

Jättefint!!!

Jag har en gammal hatthylla i köket, min favortithylla :)

Jag ser att du också köpt en liten "bur" den som hänger från hyllan, jag köpte en sån igår, min mamma tyckte INTE att den var nåt speciellt alls...men det är ju inte HON som ska ha den heller ;)

Kram & ha en bra vecka!

/ Jenny

<3

Gårdsromantik sa...

Är också svag för hyllor - det är ju bra när man samlar på allt möjligt. Fina saker du hittat.
Fil de feer är så fin kontrast mot det vit. Krokarna var jättefina dom också!

Kram Maud

My lovely cottage sa...

Your styling on this shelf worked out perfectly. Looks gorgeous. have a wonderful day, yvonne

Living by Milla sa...

Visst är det härligt med hyllor, det är så lätt och roligt att förändra. Det var många fina saker du hade där.

Ha det gott !

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ojojoj...finner inga andra ord....

så fint det blev.förstår att tonåringarna njuter...å att mammsen blir glad av deras ord.

Kram Pernilla

Sara sa...

Älskar också hyllor, din är jättefin. pyntet likaså!
Sara

Diverselådan! sa...

Jättefint arrangerad hylla. Hm, kom just på att jag har en liknande ett förråd...
Kram från Annette

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint!! Hyllor är verkligen perfekt "pynt-ställe" där man kan variera sig ofta :)
kram!

Magdalena sa...

kjempefin hylle, liker de krokene under... har en sånn i mitt sommerhus.
Du har en trivelig og vakker blogg!
Magny :)

Tonje sa...

Wow så vakkert du har dekorert den nydelige hyllen din...jeg er selv veldg glad i mine hyller,så jeg gleder meg til vi har fått pusset opp slik at jeg kan få hengt mine opp og dekorert.

Og ja sink og fattigmannsølv er vidunderlig vakkert sammen.

Anonym sa...

Ja jätte fin hylla du har! Tack för tips. Jag har inhandlat en hylla på auktion. Den ska jag måla vit och sätta upp i vardagsrummet med lite små söta saker på!

Kram och må gott!

Anonym sa...

Måste ju bara fråga. Hur går det med kissarna?
Kan du lägga ut lite bilder på sötingarna!

Kram
Cissi

Karin i Villa Grå sa...

Om de ser ut som din hylla kan det aldrig bli för många! Du är en mästare på att arrangera saker så att det blir godis för ögat; inte undra på att dina tonåringar tycker att ni har ett fint hem!

Kram!

Karin

Anonym sa...

Hej, vackert med zink och vitt.
Fin blogg du har! Får jag länka till dig?

Väkommen in till min blogg, lämna gärna ditt svar där!

Helena/ franska liljan

Marie sa...

Håller med, man kan nog inte få för många hyllor. Du har pyntat din jättesnyggt, fin blandning av vackra saker.

Ha en bra vecka Jenny!
Kram Marie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Undertbart vackert! Verkligen härliga kombinationer!
Önskar dig en skön vecka!
kram
nina

me and alice sa...

Åh, vilken snygg hylla du har! vad kul när tonåringarna lägger märke till att du ändrat. Det är ett gott betyg!!
Härlig resa ni hade i Köpenhamn! Vi åker dit nu på Torsdag!
kram Susanne

Anonym sa...

Hej Jenny, förra inlägget blev knas, jag har ju redan fått ditt svar att jag får länka till dig.

Jag tycker mycket om zink, vita blommor och rosa tillbehör. Fick en rosa rosenknopp (ranukel) av sambon i helgen. Bums fram med en zinkkruka. och så njuuuta.

Helena /franska liljan

Anna sa...

Jättefina bilder! Korgen du har på hyllan, har jag också en. Den är perfekt att plocka ägg i eftersom trådarna inte är jättehårda. Dagens tips från mig till dig!

Hälsningar Lisa

Lilla Blanka sa...

Hej Jenny!
Åh vad fint..jag gillar hyllor också, och det blev superfint på er hylla!
Kram
Mia
ps vad gulligt att tonåringarna märker sånt..mysigt!

My White Cottage sa...

Fina hyllor! Visst är det roligt med hyllor, jag är så nöjd över de vi satte upp i köket. Kul att barnen uppmärksammar när du ändrar om på dom.

Passar på att förvarna dig om att jag gör lite förändringar på min blogg och vill samtidigt klargöra att du kommer SJÄLVKLART vara fortsatt välkommen in att läsa på Seaside Living!

Många kramar Jenny

PS. Underbara bilder från Zanz!

En inredoholic sa...

Åååå så vacker hylla! Fint som vanligt när man tittar in här.

Kram och ha en bra vecka. Jannice

Sara sa...

Hej igen
Hos mig pågår en tävling nu!
Sara

Tankar tar tid sa...

Jättesnygg hylla ... den är så fin med krokarna under! Zink och fattigmanssilver är mina favoriter, det kan man inte få för mycket av och visst är de snygga ihop.

Kramar Christina

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Visst är det härligt med hyllor,och man kan förändra dom stup i ett.
Kram/Irene

Unknown sa...

Ojjj va fint du har det på din hylla!! Ja visst är det härligt med hyllor! Jag har själv fått smak för det och det blir i flickornas rum det kommer upp nya nästa gång tror jag!!

Kul att titta in hos dig, du har det så fint. Kram Pia

Solsjö - Under en vind sa...

Jag gillar också hyllor i alla dess fomer! De är så dekorativa, mer än en tavla! DE är ju så föränderliga!

Ha en mysig onsdag! Kram!

Cecilia sa...

Du har rätt! Hyllor kan man aldrig ha för många av! Och så mycket fina saker du har på den då! Jättefint hem du har, jag skulle vilja länka till dig, hoppas det är ok!
Kram Cecilia

FrenchGardenHouse sa...

These are such wonderful photos! I love the way things are displayed, just beautiful.
Hope you are having a happy week,
xo Lidy

Mitt hem i Frankrike sa...

Vilken fin hylla du har gjort !! verkligen mysig.

kram

Hem och Lycka sa...

Vad kul när dina tonåringar säger till att de ser skillnaden, det är inte alltid min man gör det ;-) Mycket fint du har på din hylla, hade inte haft nåt emot både hyllplanet och dina föremål.. ;-) kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så fint du har dekorerat din hylla! Jag älskar hyllor, önskar jag kunde ha flera men har så lite väggyta hemma tyvärr, mycket dörrar o fönster...denna hylla var ju så himla fin!!! Läckert tvålarrangemang nedan med, tänk så lycklig man blir över sånt här... Mari.

Ljuva ro sa...

Vilket vackert blickfång! Så roligt att tonåringarna ser förändringarna! Jättefint pyntat, verkligen mysigt!

casa nostra sa...

hello,
i like your blog very much. may i link you at mine blog?

Frida sa...

Vilkn fin hylla!
Kram Frida

Unknown sa...

Hejsan!
Åh så vackert! Älskar din djärvhet med blandningar och det lyckas så bra!!! Jätte fint!
Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Jag tycker att hyllor är vackra här har du pyntat fint ha en bra lördag själv ska jag på arbetet igen kram Maria

Evas Paradis sa...

Hej Jenny
Förstår att det är din favorithylla, så massa fina saker!
Gillar särksilt zinkbrickan och krokarna!
Jag älskar också hyllor ... brukar gå runt i huset och försöka hitta nya ställen där man kan smälla upp en liten hylla :-)
Om du gillar rosor visar jag lite gammaldags rosor från min trädgård på min blogg ... välkommen!
Kram Eva

drömmen om vitt sa...

Såååå fint med hyllan. Man blir så inspirerad här jämt.
Ha det så bra.
Lotta:)

IKT i min vardag sa...

Så fint du har det. Många vackra ting på hyllorna, fina arrangemang.

Kram

Fröken Glamborg sa...

Åhh din hylla är sååå fin, så underbar den var, jag blev helt förtjust! Och krokar under måste det ju vara, det är så shabby chic...ha det jättebra & kram, Veronica.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men så fint du pyntat , me like jättemycket !!
Förstår att dina tonåringar njuter , det bådar gott !
Kram/Lotta

Malin - I min trädgård sa...

Jag håller med - hyllor är så härligt! Men jag är faktiskt lite snål med hyllor här hemma av en enkel anledning... de blir så dammiga! Och jag är en latis och vill inte damma så ofta! Det var väl ett modigt erkännande här i bloggvärlden med så många fantastiska hem för beskådan!

Hoppas du haft en bra helg!

PS. Har en liten utlottning på min sida!