onsdag 9 oktober 2013

Nostalgi eller barnsligheter?

Här ligger min uppnosiga kanin årgång 1962.
En kär barndomsvän, som min mamma sydde till mig i väntan på min "ankomst".

Kanske är det därför jag idag är barnsligt förtjust i Mailegs kaniner och möss?
Tycker att både dom och tillbehören är ljuvliga! ❤️
Mina tre barn är vuxna, så jag kan inte skylla på dem att denna samling utökas med jämna mellanrum...

Det antika gröna möblemanget och den antika dockservisen i bleckplåt är inhandlat på Tradera
men passar fint till det övriga tycker jag.

Kobbekatt brer ut sig på bordet och undrar vad matte sysslar med....
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram
Jenny









9 kommentarer:

Frøken Anker sa...

Hvor er den kær, din lille kanin. Den har sjæl og minder. Og tænk hvis den kunne fortælle, hvad den har oplevet med dig.
Bare katten ikke spiser de små kaniner. En lækker kat.

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Nämen jag dör så gulligt !!

Kraaaam

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Tack du fina bloggvän !!
Dina ord stöttar och värmer mej !!

Kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så söt kanin, och så roligt att du har den kvar. Alla behöver gosedjur, jag är också förtjust i maileg, supergulliga foton.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Rose Garden Malevik sa...

Hej Jenny
hihi.,,,,,, vilka underbara bilder :)
å missa nu inte,,,,,,,

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN¨
Håkan

Frida sa...

Vilken gullig kanin :) Jag gillar också mailleg. Har en jul variant av tändsticksasken, de är så söta :)
Kram Frida

Goa sa...

Hej hjärtat! GRATTIS...Du har en bok hos mig :))))

Maila din adress till mig, på hviturlakkris@live.se
så får du snart ett paket!

Puss o kram
// Goa

Fågel Blå sa...

Åhh så otroligt sött jag bara myser!
Önskar dej en fin vecka!
Kramar Kathrine

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Så fina .
Vet du att jag är också förtjust i dom.
Har ändå inte kommit till skott.
Trots att vi har små folk här hemma.
Kanske till Julklapp till dom :)

Önskar dig en fin dag och höstvecka !

Kramen